Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Fortsätta med 5:2 eller inte?

Av jojo82 - 19 september 2013 12:05

Jag är så kluven till detta med att räkna kalorier vs köra 5:2 och inte räkna, det som gör att jag tycker att det är jobbigt är denna konstanta hunger som jag har när jag äter 1300 kcal om dagen.

De få dagar jag fastat har jag inte varit speciellt hungrig, har fastat hela dagen, ätit middag samt en macka på kvällen, jag vill egentligen komma ifrån detta med att väga all mat som jag gör, det är sjukt jobbigt och skapar matångest :-(

Problemet var att jag åt onyttigheter de dagar jag inte fastade så det måste jag sluta med.

Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska prova att fortsätta med 5:2.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jojo82 - 21 mars 2014 09:35

Kan man ju undra, jag har varit borta och letat efter den rätta motivationen, nu tror jag att jag äntligen har hittat den :-) Har kommit igång med min motionscykel och lite styrka hemma, tar det lugnt då jag vill hålla i detta och inte tröttna. ...

Av jojo82 - 3 februari 2014 14:04

            Detta är alltså skillnaden mellan 69kg och 52kg, sjukt snyggt, förstår inte vad jag väntar på, jag vet ju att jag kan, pepp pepp! ...

Av jojo82 - 29 januari 2014 19:22

Eller halvfasta kanske jag ska säga, i måndags åt jag första gången när det va dags för middag, samma sak idag, var jag hungrig under dagen? Näe inte alls, var ute på en 45 minuters promenad istället för att äta på lunchen. Fick förresten veta ida...

Av jojo82 - 20 januari 2014 12:36

Och nästan 2 kilo lättare, känns bra, bara hoppas motivationen är rätt för att fortsätta nu! ...

Av jojo82 - 17 januari 2014 08:47

Har sagt till sambon att jag ska prova två veckor då jag har ett sånt sockersug, visst jag mår bra, är inte sockersugen alls(5:e dagen med Lchf idag), sällan hungrig. Det tycker jag är lite jobbigt, fast skönt samtidigt, ja jag är kluven. Det är i...

Ovido - Quiz & Flashcards