Alla inlägg under september 2013

Av jojo82 - 25 september 2013 08:19

Jag ska på dop på lördag, dop= mat och massa fika samt att jag ska sova hos mamma som gillar gosaker, dvs att äta och fika i tid och otid.

Detta har förstört för mig tidigare så denna gången vill jag inte falla. Hur gör jag? Tar med vågen så jag jan väga maten hos mamma?

På dopet kan jag ju inte göra det, hur skulle det se ut :p haha

Ps Jag åt en kaka igår, dock inom mina 1300 kcal Ds

Av jojo82 - 23 september 2013 06:37

Jag mår ärligt talat dåligt nu på morgonen av allt skit jag stoppat i mig, dags att avgifta sig. Får se om jag kör naturdiet idag, jag tar med både såna och mat på jobbet så gör jag som jag känner.

Nu ska detta sockermonster flytta ut ur min kropp!

Av jojo82 - 22 september 2013 22:23

Vad tänker ni nu? jo kampen mot mitt sötsug, har kastar bort alla små godisklubbor och sånt som legat i skåpen.

Lagt de kakor som fanns längst in i ett högt skåp, jag tänker fortsätta med mackor, pasta etc, men inget socker såsom i godis, kakor etc

Av jojo82 - 20 september 2013 14:53

Jag var svag igår kväll och föll dit... Åt glass och lite godis.

Hur många gånger ska jag börja om? Det ger mig ju inget, då kan jag lika gärna strunta i att räkna och gå upp en massa i vikt istället för ner.

Men jag tänker inte ge upp, ska prova en - två veckor utan godis/kakor, suget måste ju ge sig om det inte underhålls, visst?

Av jojo82 - 19 september 2013 22:34

Jag har funderat mkt på det här med min vikt och sötsug denna vecka, bloggen hjälper mig att reflektera.

Jag tror att jag behöver rensa ut alla kakor etc här hemma, framöver blir det nog bara bullar i frysen. Inga tablettaskar, klubbor etc i skåpen, frågan är hur jag gör med glassen, samtidigt så vill jag ju att barnen ska få glass ibland, jag får nog stålsätta mig och låta bli den.

Vi har nyss köpt en frysbox så det är ju perfekt att laga olika nyttiga maträtter och frysa in.

Vad tror ni om min idé?

Av jojo82 - 19 september 2013 12:05

Jag är så kluven till detta med att räkna kalorier vs köra 5:2 och inte räkna, det som gör att jag tycker att det är jobbigt är denna konstanta hunger som jag har när jag äter 1300 kcal om dagen.

De få dagar jag fastat har jag inte varit speciellt hungrig, har fastat hela dagen, ätit middag samt en macka på kvällen, jag vill egentligen komma ifrån detta med att väga all mat som jag gör, det är sjukt jobbigt och skapar matångest :-(

Problemet var att jag åt onyttigheter de dagar jag inte fastade så det måste jag sluta med.

Jag är verkligen i valet och kvalet om jag ska prova att fortsätta med 5:2.

Av jojo82 - 18 september 2013 21:14

Jag har bara fastat i 2,5 dag, bröt min fasta i måndags då jag kände mig så hungrig på kvällen, men jag är lite sugen att ge det en chans iaf, men jag vet inte, en del säger att man ska ge det några veckor för att vänja sig. Jag är kluven!

Av jojo82 - 18 september 2013 14:50


Idag stod jag emot de vetelängder som serverades på jobbet, trots att jag var sjukt sugen, jag åt min nektarin istället. Så här i efterhand känns det bra.


Antar att det blir lättare att stå emot med tiden, eller?

Ovido - Quiz & Flashcards